Sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

leady sprzedażowe

Leady sprzedażowe to najlepsi przyjaciele przedsiębiorstwa. Dobrej jakości kontakty sprzedażowe to zazwyczaj cel naszych działań marketingowych. Niestety jeżeli chodzi o metody ich pozyskiwania, nie jest tak, że jeden ich rodzaj sprawdza się przy wszystkich przedsiębiorstwach.

Jak określić, które taktyki i media będą najlepsze by znaleźć nowych klientów? Najlepiej przetestować kilka strategii i zmierzyć wyniki. Oto te, które zazwyczaj dają najlepsze rezultaty.

Referencje klientów

Nie ma nic lepszego niż pozyskanie nowego klienta, przez polecenie od poprzedniego. Wie on co oferujesz i prawdopodobnie doskonale wie, czego potrzebują potencjalni klienci. Oznacza to pozyskanie dobrej jakości leadu sprzedażowego. Dodatkowo łatwiej będzie nam takiego klienta przejednać, ponieważ jesteśmy wiarygodni – przecież poleca nas ktoś kogo znają i komu ufają.

SEO, SEM i PPC

To zdecydowanie najtańszy sposób pozyskiwania ledów. Obecnie większość z nas w sytuacji, gdy czegoś potrzebuje wyszukuje tego w Googlu. Z drugiej strony jest tam duża konkurencja, a pozyskane kontakty często są słabej jakości. Dlatego, aby zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych w wyszukiwarkach lepiej używać fraz kluczowych nazywanych long-tail, które mocno zawężają wyniki wyszukiwania. Zazwyczaj składają się one z kilku słów.

Wspólny marketing

Rozważ utworzenie sojuszu z firmami, które nie są Twoją konkurencją, ale oferują usługi komplementarne. Możecie wtedy wymieniać się leadami i promować wzajemnie swoje produkty. Pozyskane w ten sposób leady są bardzo dobrej jakości, niestety zarządzanie takim sojuszem może być bardzo czasochłonne.

Zapewniaj przydatne treści

Według Googla kupujący technologie konsumują około 14 treści online zanim podejmą decyzję o zakupie. Typowy nabywca czyta wcześniej 8-10 treści. Marki, które produkują materiały edukacyjne lub informacyjne mogą wyróżnić się w świadomości klientów i pojawić się na bardzo wczesnym etapie decyzji zakupowej.

Dzięki temu łatwiej jest im ostatecznie przekonać klientów do finalizacji transakcji. Nie jest to zgodne z naszą intuicją, ale tutaj kluczem jest unikanie nachalnej sprzedaży. Chodzi o dostarczanie pomocnych informacji w postaci blogów, biuletynów, e-booków, webinariów czy case studies. Dzięki temu pokazujemy swoją działalność i produkty, a równocześnie budujemy sympatię do marki i zaufanie.

Bierz udział w targach, konferencjach, wydarzeniach branżowych

Przemawianie na imprezie gwarantuje natychmiastową rozpoznawalność naszego imienia i twarzy. Dzięki temu od razu wyróżniamy się spośród całej konkurencji. Dodatkowo pozwala to nawiązać osobisty kontakt i rozwiać ewentualne wątpliwości na bieżąco.

Wykorzystuj social media

Najlepszy do generowania leadów w kontaktach B2B i przy rekrutacji jest LinkedIn. Jednak możemy z powodzeniem pozyskiwać nowych klientów korzystając z Facebooka czy Twittera.

Jeżeli chcemy zaistnieć na LinkedIn powinniśmy skoncentrować się na dawaniu szybkich  wskazówek, eksponowaniu sukcesów, dodawaniu infografik. Nie powinniśmy nastawiać się na twardą sprzedaż. Chodzi o to, by inspirować i budować zaangażowanie.

Na Twitterze ważne jest wykorzystywanie odpowiednich hasztagów związanych z naszym produktem. Możemy również aktywnie poszukiwać klientów właśnie wykorzystując hasztagi. Jeżeli na przykład sprzedajemy narty to możemy poszukać osób, które poszukują rekomendacji narciarskich i doradzić im, a przy okazji zaprosić do naszego sklepu.

Facebook jest tu o tyle ciekawym rozwiązaniem, że możemy na nim stworzyć kampanię reklamową, w której będziemy pozyskiwać leady. Mamy przy niej pełne możliwości targetowania, jak przy innych działaniach promocyjnych na platformie.

Call Center

Obecnie specjaliści od marketingu zakochali się w działaniach w Internecie, jednak wszyscy tęsknimy za tym, co offline. Nic nie zastąpi dobrego sprzedawcy. Z tego powodu tak skuteczną metodą pozyskiwania leadów jest cały czas call center.

call center

Ma ono tą przewagę nad innymi klasycznymi metodami marketingowymi, że specjalistyczne firmy potrafią przygotować optymalną bazę kontaktów. Dzięki temu dotrzemy tylko do osób zainteresowanych naszymi kontaktami. Oszczędza to nasz budżet. Profesjonaliści potrafią nawet oszacować potencjał sprzedażowy odbiorców.

Co dostajemy w ramach takiej współpracy? Segmentację bazy według potencjału sprzedażowego, usunięcie osób niezainteresowanych z bazy i pozyskanie zgody na kontakty handlowe.

Pomimo tego, że Internet rozwija się bardzo dynamicznie, to nie zastąpi kontaktu z drugim człowiekiem. Dobry sprzedawca będzie potrafił rozwiać wszelkie wątpliwości klienta i od razu odpowiedzieć na pojawiające się pytania – co jest zdecydowanie bezcenne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *