Niezbędny element sprzedaży – lead sprzedażowy

analityka - lead sprzedażowy

Lead sprzedażowy – termin, który dla wielu może brzmieć jak zagadka, jednak w rzeczywistości oznacza nic innego jak potencjalnego klienta firmy.

Dlaczego leady stały się niezbędnym elementem sprzedaży i jak je pozyskać?

 

 

Leady sprzedażowe liczą się zarówno dla dużych korporacji i marek obracających się na rynku krajowym i międzynarodowym, jak i dla tych mniejszych, którzy poprzez odpowiednio dobraną strategię również muszą zapewnić sobie przypływ nowych klientów.

Rynek handlu opiera się dziś wyłącznie na dobrze pozyskanych klientach, którzy nie tylko jednorazowo zainteresują się ofertą firmy, ale też będą potencjalnie zainteresowani powrotem do jej usług i ponownym skorzystaniem z oferowanych produktów.

Czym jest lead sprzedażowy?

Zgodnie z definicją ujętą w wielu materiałach branżowych, leady sprzedażowe (z angielskiego sales leads) to nic innego, jak konsumenci (zarówno biznesowi, jak i indywidualni) potencjalnie zainteresowani usługą lub produktami znajdującymi się w ofercie danej firmy.

Termin ten zyskał rozgłos i znacznie większe znaczenie w momencie pojawienia się marketingu internetowego, dzięki któremu dziś zdobywanie leadów jest znacznie łatwiejsze i jeszcze bardziej otwarte na potrzeby klientów – to oni mają poczuć się decydentami i jednocześnie nie czuć się ofiarami pozyskiwania klientów przez firmy na siłę.

Najczęściej zdobywanie leadów odbywa się więc poprzez zachęcanie ludzi do zostawiania swoich danych na stronie internetowej lub samoistnego kontaktowania się z firmą poprzez dostępne kanały komunikacyjne.

Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?

Podczas poszukiwania technik odpowiednich dla konkretnej firmy warto wziąć pod uwagę skorzystanie z profesjonalnej pomocy wyspecjalizowanych konsultantów, którzy doskonale potrafią ocenić metody skuteczne dla swoich klientów i wykorzystać własne doświadczenie na rynku by maksymalnie poszerzyć zasięg pozyskiwania leadów.

Wyszukiwarka internetowa to jedno z najtańszych i stosunkowo efektywnych miejsc pozyskiwania leadów – dzięki dobremu pozycjonowaniu strony i odpowiednim działaniom marketingowym, klienci poszukujący usług i produktów pod określonym hasłem mogą trafić na stronę naszej firmy i tym samym stać się organicznie pozyskanymi leadami (jeśli zdecydują się zostawić na stronie swoje dane w postaci zapisu do newslettera lub nawiążą kontakt z firmą).

Pozyskany z wyszukiwarki ruch charakteryzuje się dziś jednym z najlepszych współczynników konwersji, dlatego decydując się na tę formę pozyskiwania leadów warto uzbroić się w cierpliwość i pozwolić na faktycznie zadziałanie kampanii AdWords czy działań SEO.

Remarketing to kolejny sposób na pozyskiwanie organicznych leadów, którego widoczność w sieci zwiększyła się znacząco w ostatnich latach. Dzięki współpracy z Google Adwords, firmy mają szansę na pokazywanie reklam swojej marki osobom, które choć raz odwiedziły ich stronę i z jakiegoś powodu chwilowo zrezygnowały z podjęcia działań zakupowych.

generowanie leadów sprzedażowych

Istnieje wiele metod i sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych, zarówno w sferze tradycyjnego biznesu, jak i handlu online.

Wielu konsumentów potrzebuje czasu, by przejrzeć oferty konkurencji i zdecydować się na najlepszą. Przypominanie im o sobie w formie spersonalizowanych reklam i oferowanie atrakcyjnych i konkurencyjnych cen jest podstawą do zyskania powracających leadów.

Przez długi czas skuteczną metodą pozyskiwania leadów sprzedażowych były listy mailingowe i choć dziś często przegrywają z mediami społecznymi czy działaniami SEO, nie warto o nich zapominać.

Dysponowanie własną bazą maili obecnych i potencjalnych klientów to prawdziwy skarb marketingowców – osoby, które zapisują się do newsletterów to najczęściej konsumenci chętni do bycia przekonanym o zapotrzebowaniu na dany produkt, stanowiący doskonałe źródło leadów.

Przesyłane przez firmę maile nie mogą być oczywiście natrętne czy niezwiązane z zainteresowaniami klientów, gdyż mogłyby skłonić osobę do rezygnacji z subskrypcji – mailowe pozyskiwanie leadów musi być zrobione z odpowiednim wyczuciem.

Dlaczego leady są niezbędnym elementem sprzedaży?

Wspomniane metody pozyskiwania leadów to oczywiście jedynie te najczęściej stosowane dziś sposoby, skuteczne przede wszystkim w przypadku firm działających online. Bez względu na rynek leady sprzedażowe są niezwykle istotne – to w końcu potencjalni klienci firmy, przynoszący realny zysk!

Warto postarać się o to, by wypracować jak najlepszą strategię pozyskiwania leadów i skutecznie budować swoją sieć klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *